Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα - π. Γεώργιος Δορμπαράκης [βίντεο]

Ἦσαν δὲ ἐν τῇ ὁδῷ ἀναβαίνοντες εἰς Ἱεροσόλυμα· καὶ ἦν προάγων αὐτοὺς ὁ Ἰησοῦς [...] «Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ γραμματεῦσι, καὶ κατακρινοῦσιν αὐτὸν θανάτῳ καὶ παραδώσουσιν αὐτὸν τοῖς ἔθνεσι, καὶ ἐμπαίξουσιν αὐτῷ καὶ μαστιγώσουσιν αὐτὸν καὶ ἐμπτύσουσιν αὐτῷ καὶ ἀποκτενοῦσιν αὐτόν, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστήσεται».

[Μκ. 10, 32-45]


Η εορτή της Κυριακής των Βαΐων είναι πολυσήμαντη για την Εκκλήσια. Ο Χριστός αποφασίζει με ταπεινότητα, καβαλώντας ένα γαϊδούρι, να επισκεφθεί την πόλη των Ιεροσολύμων. Η χαρά των Ιουδαίων ήταν τέτοια, που τον υποδέχθηκαν –παιδιά και ενήλικες – με βάγια και ψαλμούς. Εξ αυτού του γεγονότος ονοματοδοτήθηκε η συγκεκριμένη γιορτή της Εκκλησίας Κυριακή των Βαΐων.
Εισερχόμενος ο Χριστός στα Ιεροσόλυμα «εισέρχεται» στα πάθη του. Έτσι και εμείς εισερχόμαστε στη Μεγάλη Εβδομάδα και γινόμαστε μάρτυρες των βασανιστηρίων και του σταυρικού θανάτου, που θα υπομείνει για τη σωτηρία μας. Ωστόσο, με το πέρας των παθών και την τριήμερη ταφή του, επέρχεται η ζωηφόρος και ένδοξη Ανάσταση του Κυρίου, που κάθε χριστιανός προσμένει ευλαβικά.
ΠΗΓΗ [Με μικρές τροποποιήσεις από τον συντάκτη του ιστολογίου]

Post popolari in questo blog

Η παραβολή της τελικής κρίσης

Μάσιμο Ρεκαλκάτι: «Η νύχτα της Γεθσημανής»