Η θέση του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο σχολείο σήμερα

Επιλογή γραπτών απαντήσεων μαθητών της Α΄ Λυκείου, οι οποίες έχουν υποστεί ελαφρά γλωσσική επεξεργασία και παρατίθενται με κάποιου είδους συνάφεια περιεχομένου, στο ερώτημα: Γιατί (να) κάνουμε Θρησκευτικά στο σχολείοΤι (να) μαθαίνουμε στο μάθημα αυτό; Ποια η θέση και η χρησιμότητά του στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών;

  1. Μέσω του σχολείου ο μαθητής διδάσκεται για την θρησκεία στην οποία πιστεύει.
  2. Με τις πληροφορίες που παίρνουμε στο μάθημα μπορούμε να υπερασπιστούμε καλύτερα την πίστη μας.
  3. Κάνουμε Θρησκευτικά γιατί ζούμε σε μια πολύ θρησκευόμενη χώρα.
  4. Το μάθημα των Θρησκευτικών μας φέρνει πιο κοντά με τον Θεό.
  5. Στο μάθημα των Θρησκευτικών μπορούμε να μάθουμε πώς να έρθουμε πιο κοντά με τον Θεό, κάτι το οποίο είναι σημαντικό για τα περισσότερα άτομα.
  6. Το μάθημα των Θρησκευτικών μας ενημερώνει/πληροφορεί για τη ζωή του Θεού.
  7. Στα Θρησκευτικά μαθαίνουμε κάποια ιστορικά γεγονότα, τα οποία συνέβησαν και μας βοηθούν να καταλάβουμε πολύ σημαντικά πράγματα, όπως για παράδειγμα την προέλευση του κόσμου.
  8. Τα Θρησκευτικά μας διδάσκουν [μαθαίνουν] όχι μόνο για τη δική μας θρησκεία, αλλά και για τις θρησκείες όλου του κόσμου. Έτσι, από μικρή ηλικία, από την 3η Δημοτικού, τα παιδιά εξοικειώνονται με τη θρησκεία τους και μαθαίνουν παραδόσεις και γιορτές που μπορεί να έχει αυτή.
  9. Το μάθημα των Θρησκευτικών στο σύγχρονο σχολείο βοηθάει τους μαθητές να γνωρίσουν ουσιαστικότερα τις διάφορες θρησκείες και μέσα από αυτό να καταλαβαίνουν ποια θρησκεία τούς αντιπροσωπεύει καλύτερα.
  10. Η θρησκεία είναι ένας παράγοντας που ενώνει άτομα και κοινωνίες.
  11. Γύρω μας υπάρχουν ζωές που δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς ζουν. Είναι λοιπόν πολύ όμορφο να μαθαίνουμε τον κόσμο μας.
  12. Στο μάθημα των Θρησκευτικών ασχολούμαστε με ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα: αν είμαστε απλώς μια χημική ένωση, ή κάτι παραπάνω (με ψυχή και συναισθήματα).
  13. Με το μάθημα των Θρησκευτικών τα παιδιά καλλιεργούνται ηθικά και φτιάχνουν χαρακτήρα.
  14. Τα Θρησκευτικά μάς μαθαίνουν πώς να είμαστε καλοί και ενάρετοι.
  15. Μέσω του μαθήματος των Θρησκευτικών καλλιεργείται η αποδοχή της διαφορετικότητας και ο αλληλοσεβασμός.
  16. Στο σχολείο κάνουμε Θρησκευτικά για να αποκτήσουμε επιστημονικές γνώσεις για τις θρησκείες, όπως και για τον χριστιανισμό, καθώς δεν είναι πάντα ασφαλές να εμπιστευόμαστε τον περίγυρό μας ή την οικογένεια μας, γιατί μπορεί να τα ξέρουν λάθος. Ο καθηγητής των Θρησκευτικών κατέχει γνώσεις και σωστές εκπαιδευτικές μεθόδους, που βοηθούν στη σωστή ανάγνωση των θρησκευτικών κειμένων και στην κατανόηση της διδασκαλίας των θρησκειών.
  17. Κατά τη γνώμη μου, το μάθημα των Θρησκευτικών μπορεί να είναι ενδιαφέρον ή αδιάφορο, ανάλογα με το τι μαθαίνουμε και με ποιον τρόπο το μαθαίνουμε.
  18. Στο μάθημα των Θρησκευτικών είναι ωραίο να λύνονται όποιες απορίες έχουν τα παιδιά.
  19. Στα Θρησκευτικά μπορούμε να διευρύνουμε στη σκέψη μας, με διάλογο κατά τη διάρκεια του μαθήματος, τεκμηριώνοντας την ἀποψή του ο κάθε μαθητής. Έτσι, οι μαθητές αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητα και μαθαίνουν να τεκμηριώνουν τη γνώμη τους, πράγμα που τους είναι χρήσιμο και για άλλα μαθήματα.
  20. Το μάθημα αυτό πιστεύω ότι δεν πρέπει απλά να παραδίδεται από τον καθηγητή, και να το μαθαίνουν απ' έξω οι μαθητές. Αντίθετα, θα πρέπει να συζητούνται τα θέματα μέσα στην τάξη.
  21. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να μαθαίνουμε το βιβλίο απ' έξω, όπως κάναμε στο Γυμνάσιο, γιατί είναι ένα ελεύθερο μάθημα, το οποίο μπορεί να μην αφορά ένα ποσοστό του κόσμου.
  22. Θεωρώ πως αν ο καθηγητής είναι ενδιαφέρων, και όντως του αρέσει η δουλειά του αυτό που κάνει (η δουλειά του), μπορεί να κάνει ένα παιδί να αγαπήσει αυτό το μάθημα (τέτοιους καθηγητές χρειαζόμαστε για να πάμε μπροστά).
  23. Κατά τη γνώμη μου, η θέση των Θρησκευτικών στο σχολείο είναι διαφορετική για τον καθένα, αλλά γενικά είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν βάζουμε το μάθημα αυτό στις προτεραιότητές μας.
  24. Αρχικά, τα Θρησκευτικά είναι ένα βασικό μάθημα, παρόλα αυτά πιστεύω πως στο μάθημα δεν μαθαίνουμε κάτι που να μας είναι χρήσιμο.
  25. Το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχολείο πιστεύω ότι δεν παίζει καθοριστικό ρόλο για τους μαθητές, γιατί τα παιδιά θεωρούν ότι δεν είναι κάτι κερδοφόρο - σημαντικό για το μέλλον τους, κι έτσι το έχουμε ως ένα αδιάφορο μάθημα.
  26. Σε πολλά σχολεία το συγκεκριμένο μάθημα δεν γίνεται σωστά, διότι υπάρχον πολλοί μαθητές που το εκλαμβάνουν ως πλάκα και χαβαλέ.
  27. Στις προηγούμενες τάξεις το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν ασόβαρο μέσα στην τάξη και δεν ασχολιόταν κανείς με αυτό.
  28. Θεωρώ πως τα Θρησκευτικά σίγουρα δεν είναι ένα από τα βασικά μαθήματα, και τα παιδιά πολλές φορές δεν δίνουν καθόλου βάση, παρόλα αυτά, κατά τη γνώμη μου, από τη στιγμή που υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα, οφείλουμε να δούμε και να προσέξουμε, με τη βοήθεια του καθηγητή, τι μπορεί να μας προσφέρει. Προσωπικά, δεν έχω καλή εμπειρία από το μάθημα στο παρελθόν, όμως σε καμία περίπτωση δεν θέλω να είμαι προκατειλημμένη.

Post popolari in questo blog

Απαλλαγή από φιλολογικό μάθημα σε Γυμνάσιο της Ιταλίας

Η παραβολή της τελικής κρίσης